شیر غذایی بی نظیر برای بدن پوست و موها
نوشته شده توسط : salamati
شیر به‌عنوان یک ماده سالم و مغذی شناخته می‌شود. این ماده مواد مغذی موردنیاز را داراست، مانند: کلسیم، ویتامین دی، پروتئین، چربی، کربوهیدرات و غیره. مادران و پزشکان همیشه نوشیدن شیر را توصیه می‌کنند، اگرچه بسیاری از خوردن آن لذت نمی‌برند. اگر از خوردن شیر خالی لذت نمی‌برید آن را به شکل شیک و با عسل یا غلات میل کنید. همچنین می‌توانید از لبنیات دیگر مانند ماست، پنیر و غیره استفاده کنید. شیر به دلیل داشتن مواد مغذی یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود.
به طور کلی این روزها رنگارنگی و نوع لوازم آرایشی بیش از هر زمان دیگری گسترش پیدا کرده و روز به روز شاهد افزایش این تنوع هستیم اما امروزه یکی از مهم ترین معیار های زیبایی در جهان سلامت موها، ناخن و پوست است که معمولا حرف اول را می زند زیرا بدون داشتن پوست و موی سالم استفاده از هر ماده مصنوعی برای زیبایی بی معنا خواهد بود. بهتر است بدانید یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند موهای ناسالم و شکننده است زیرا موهای ناسالم یا چرب به اندازه پوستی بی طراوت و خسته می تواند بر روی ظاهر ما تاثیر گذار باشد. در واقع برای یافتن سلامت و شادابی هر عضوی طبیعت همواره به ما کمک می کند و می توانیم با یافتن ترکیب طبیعی مورد نیاز خود در دراز مدت هر مشکل ظاهری را حل نماییم. در این میان بدون شک شیر یکی از محبوب ترین مواد خوراکی در تمامی فرهنگ های جهان است که اگر شما نیز از طرفداران محصولات غیر شیمیایی باشید حتما شیر را در فرمول انواع لوازم آرایشی و مراقبتی خواهید دید.
 
 
در واقع این مایع سفید رنگ حاوی تمام موادی است که موها برای تغذیه استحکام بدان نیاز دارند.
شیر سرشار از پروتئین و لیپید می باشد که می تواند به نرمی و لطافت موها کمک کند و رطوبت مورد نیاز آن ها را نیز به خوبی حفظ نماید.
همچنین شیر ویتامین های مختلفی از جمله B6، D و A را نیز در خود جای داده که
همگی این ویتامین ها در درخشندگی و زیبایی موها تاثیرگذار خواهند بود.
بهتر است بدانید که یکی از مهم ترین مواد موجود در شیر کلسیم است که می تواند
در جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد آن بسیار موثر عمل کند.
درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.
این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است.
این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است. محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکسو آمینو اسید است.
این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در اثر شستشو و سشوار و حمام می شود.
 
۱. استخوان‌های سالم
داشتن استخوان‌های سالم ضروری است زیرا به ساختار بدن کمک می‌کند، از اندام‌هایمان محافظت می‌کند و کلسیم ذخیره می‌کند. با افزایش سن و به دلیل از دست دادن کلسیم توسط ادرار، مقدار آن در بدنمان کاهش می‌یابد. شیر سرشار از کلسیم و ویتامین دی است که هردوی آن‌ها برای رشد استخوان و تقویت آن‌ها ضروری است. مواد معدنی و استخوان به میزان کلسیم بدن بستگی دارند. افرادی که با کمبود ویتامین دی مواجه هستند باید شیر غنی‌شده مصرف کنند.
۲. دندان‌های قوی
شیر لایه بیرونی دندان را محافظت کرده و آن‌ها را سالم و قوی نگه می‌دارد. همچنین مواد مضری که از آب کربنات و اسید موجود در غذاها ایجاد می‌شود و ممکن است باعث فساد و پوسیدگی دندان شود را از بین می‌برد. کلسیم از بیماری لثه پیشگیری نموده و استخوان لثه را سالم و قوی نگه می‌دارد.
۳. سلامت قلب
پتاسیم موجود در شیر فشارخون را کاهش داده و اتساع رگ‌های خونی را افزایش می‌دهد. همچنین به‌عنوان آنتی‌اسید عمل کرده و میزان کلسترول را متعادل می‌کند. شیر گاو و شیر بز به دلیل دارا بودن چربی اشباع مضر هستند. اگرچه مصرف شیر رژیمی آسان است افراد ترجیح می‌دهند از شیر سویا، جو و برنج استفاده کنند زیرا سرشار از پروتئین بوده و کلسترول را کاهش می‌دهد.
۴. تقویت سیستم ایمنی
ویتامین دی موجود در شیر سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. باکتری موجود در شیر برای سیستم ایمنی مفید بوده و حساسیت را کاهش می‌دهد. آب‌پنیر موجود در شیر حاوی بتا گلوکان و ایمونوگلوبین است که با آنفولانزا و سرماخوردگی مبارزه کرده و بدن را سم‌زدایی می‌کند.
۵. سلامت چشم
شیر به‌عنوان منبع ویتامین آ و ب ۱۲ برای چشم مفید است. کودکان برای سلامت چشم باید به‌طور مرتب شیر مصرف کنند.
مزیت شیر برای مو:
همانطور که متوجه شدید ماده شیر حاوی مقادیر زیادی ویتامین و کلسیم می باشد که می تواند در تقویت موها موثر عمل کند و به همین خاطر در ادامه سعی داریم به بیان برخی از تاثیرات و اصول تقویت مو با شیر بپردازیم:
محکم تر شدن مو :
همانطور که می دانید یکی از مهم ترین مواردی که پس از ریزش مو به وجود می آید شکستگی مو است که معمولا به خاطر ضعیفی مو رخ می دهد و در این میان استفاده از شیر در رژیم غذایی روزانه از شکستگی موها جلوگیری می کند.
حالت دادن موها:
حالت دادن به موهای فر کار سختی است اما با کمک شیر می توان این کار را به راحتی انجام داد. بدین ترتیب می توانید مایع شیر را مرتبا روی مو و پوست خود بمالید یا آن را درون آبپاش ریخته و بر روی موهای خود اسپری نمایید و پس از گذشت مدت زمان ۳۰ دقیقه آن را بشویید.
ماسک کراتینه مو اولتراشاین
برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول بهره ببرید.
ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین است.
این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو است.
ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی است.
این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.
 
درخشندگی موها:
بهتر است بدانید که درخشندگی و جذابیت موهایی که در تبلیغات دیده می شود چندان خیالی و غیر واقعی نیست زیرا شما نیز می توانید با انجام مراحل شیر درمانی باعث درخشانی و جذابیت موهای خود شوید که به همین خاطر لازم است شیر را با مقداری روغن نارگیل ترکیب نموده و بر روی موها بمالید.
حجم دهندگی موها:
همانطور که می دانید شیر سرشار از مواد مغزی،پروتئین و البته کلسیم است که می تواند برای موهای شکننده معجون فوق العاده ای باشد. با قرار دادن شیر در وعده های غذایی تان می توانید موهای حجیمی در مرور زمان داشته باشید.
رفع آسیب دیدگی مو :
درصورتی ک موها با استفاده مداوم از وسایل گرمایشی آسیب دیده باشد با کمک شیر می توان به درمان آن ها اقدام کرد. زیرا که خواص موجود در شیر به نرم کنندگی و ترمیم موها در ناحیه های آسیب دیده کمک می کند.
جلوگیری از ریزش مو:
استفاده از شیر موجب حفظ موهای سالم می شود زیرا کلسیم موجود در شیر رشد و تقویت موها را افزایش می دهد و در برابر ریزش از موها حفاظت می کند و همچنین در تشکیل کراتین کمک می کند و به همین خاطر می توان آن را یک ماده مهم در رشد موها دانست.
نوشیدنی کامل پس از تمرین
شیر یک نوشیدنی ایده آل پس از تمرین است که به پروتئین سریع هم نامیده می‌شود زیرا به‌سرعت تجزیه شده و به آمینواسید تبدیل شده و وارد جریان خون می‌شود، به همین دلیل یک نوشیدنی مناسب پس از تمرین و ورزش است. پروتئین موجود در شیر برای ریکاوری ماهیچه ضروری است. پروتئین شیر سرشار از زنجیره آمینواسید بوده و به‌عنوان مکمل ماهیچه سازی استفاده می‌شود. علاوه بر این، شیر حاوی چربی، کربوهیدرات و مواد مغذی دیگر به شکل‌گیری ماهیچه و ریکاوری آن کمک می‌کند. همچنین تهیه شیر آسان بوده و با توجه به مواد مغذی موجود در آن یکی از ارزان‌ترین غذاها به شمار می‌رود.
ماسک مو با شیر
این ماسک مو، نیاز به ماده دیگری جز شیر نخواهد داشت.
  • برای استفاده از این ماسک، تنها کافی است مقداری شیر را ۱۵ دقیقه پیش از استحمام، روی موهایتان اسپری کنید و با دست مقداری آن‌ها را ماساژ دهید یا با یک شانه دندانه درشت، به آرامی آن‌ها را شانه بزنید.
  • این ماسک، به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی با بافت سبک عمل می‌کند و موهایتان را نیز تغذیه و تقویت خواهد کرد.
سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا
برای درمان ریزش موهای رنگ شده سرم ضد ریزش مو پلاسنتا موثر است.
این سرم ترمیم کننده موهای آسیب دیده و رنگ شده ارگانیک است.
سرم ضد ریزش پلاسنتا بایوفول ساخت کشور کانادا است.
سرم ضد ریزش مو گیاهی پلاسنتا دارای جفت گیاهی و انواع ویتامین ها و ترکیبات مغذی برای ریشه مو است.
برای درخشش بیشتر موهای کدر و درمان وزی و خشکی مو این سرم ضد ریزش گیاهی بسیار موثر است.
 
ماسک مو با شیر و عسل
عسل نیز یکی از مواد بسیار مغذی برای پوست و مو و یک آب‌رسان طبیعی است که با خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی خود، پوست سر شما را تمیز و لایه‌برداری ملایم می‌کند. این ماده، هم‌چنین برای التیام التهاب‌ها و درمان زخم‌های پوستی برای پوست سر، بسیار مناسب است.
  • برای تهیه این ماسک، به ۱ فنجان شیر ولرم و ۳ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. عسل در شیر ولرم، سریع‌تر از شیر سرد حل می‌شود و هم‌چنین دمای شیر ولرم نیز به موهای شما آسیبی وارد نخواهد کرد. این ماسک را به پوست سر، ریشه، ساقه و انتهای موی خود بزنید و اجازه دهید که ۱ تا ۲ ساعت روی موهایتان باقی بماند. سپس موهای خود را با آب ولرم و شامپوی مناسب شست و شو دهید.




:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: